2015. július 27., hétfő

Kukoricás, gombás, sonkás pite

Sziasztok! Az első bejegyzésemben már említettem, hogy a könyvmolyok könnyen össze tudják egyeztetni az evést és az olvasást. De nemcsak össze tudják egyeztetni, hanem szeretnek is valamit rágcsálni, miközben valamelyik kötetüket olvassák. Legalábbis én úgy vagyok vele, hogy mindig rám jön az ehetnék, ha valami izgalmasat olvasok. Akkor meg főleg, ha nem. Ezt a receptet ezért is hoztam nektek. Az elkészítése rendkívül egyszerű és nem vesz sok időt igénybe, így még több drága percet tudsz a könyveddel tölteni.

Kukoricás, gombás, sonkás pite(saját találmány)

Hozzávalók:
  • 1 csomag leveles tészta
  • 1 fej vöröshagyma
  • 1 konzerv kukorica
  • 25 dkg gomba
  • 1 paprika
  • 2 közepes paradicsom
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 20 dkg gépsonka (lehet füstölt is)
  • 5 dkg szalonna
  • 2 dl tejszín
  • 15-20 dkg sajt
  • bors
  • bazsalikom
  • oregánó
  • kakukkfű
  • borsikafű

Elkészítés: Előmelegítjük a sütőt 200 fokra. A hagymát felaprítjuk, majd a felkockázott szalonna zsírján és egy kanál olajon vagy kókuszzsíron megfonnyasztjuk. Hozzáadjuk a megpucolt, felaprított gombát, belenyomjuk fokhagymazúzóval a fokhagymát, fűszerezzük sóval, borssal és borsikafűvel, majd puhára pároljuk. A piteformát kivajazzuk vagy kibéleljük sütőpapírral és belesimítjuk a leveles tésztát. Figyeljünk, hogy a forma falára is kerüljön elég tészta. Ezek után a gombás hagymás keveréket rápakoljuk, majd jöhet a fél konzerv kukorica, a felkockázott sonka, a paprika, majd újból a kukorica. A tejszínt összekeverjük a sajttal (lehet bele tenni egy tojást is, de én nem raktam), mehet bele egy csipet só, aztán beleöntjük a formába. A tetejére rakjuk a felkarikázott paradicsomot. Egy tálban összekeverjük a bazsalikomot, a kakukkfüvet és az oregánót. A fűszerkeveréket a paradicsomokra szórjuk. A pitét berakjuk az előmelegített sütőbe és megsütjük. Isteni vacsora lesz belőle. Jó étvágyat!
 
Nekem ez lett belőle. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése