2015. július 23., csütörtök

Az első (komoly) bejegyzés


Helló-helló! Nos, úgy gondoltam, hogy első igazi és nem mellesleg komoly bejegyzésemben, talán beszélnék egy kicsit a könyvekkel való viszonyom alakulásáról az évek során. Nos, ha hiszitek, ha nem régen nem szerettem olvasni. Na, ide pont beillene az az emoji. Tudjátok. Amelyiknek totál fehér a szeme,a szájával egy O-t formál, a kezét pedig az arcához emeli. Oké, ha eddig nem tudnátok melyik, bevágom ide. :D



Na, most már tudjátok. Elkalandoztam picit. Folytassuk. Szóval, nem szerettem olvasni. Könyveim ugyan voltak, azonban csak rövidebb meséket, versikéket, mondókákat rejtettek magukban. Amelyekből valljuk be, annyi idősen már kinőttem. Aztán, anyukám polcán sorakozott sok-sok pöttyös és csíkos könyv. Nem tudom ismeritek-e. A vörös pöttyös könyvekhez tudnám őket hasonlítani, akkor voltak ezek nagyon népszerűek, amikor a könyvek még 15-30Ft-ba kerültek. De, szép is lenne, ha még most is annyiba kerülnének. Awww! Akkor viszont más termékek árai is ehhez alkalmazkodnának és változatlan lenne a helyzet. Amúgy még mindig adnak ki ilyen könyveket csak már nem olyan népszerűek.
Tehát. Az első regény, amit elolvastam (magamtól), a Két Lotti volt. Amikor elkezdtem csak úgy faltam a lapokat és igen büszke voltam magamra, hogy én aztán milyen ”nagy” vagyok. Eljutottam a hatodik- hetedig fejezetig egy nap alatt, majd egy kissé lassítottam a tempón, de azért kiolvastam. Akkor aztán, hogy örültem a fejemnek. Fuhúú!! Valahogy azonban mégsem hozta meg a kedvem az olvasáshoz. Próbálkoztam utána még pár pöttyös könyvvel, de nem volt az igazi. (Hehe! A Pöttyös az igazi!) Kicsit bugyutának, gyerekesnek éreztem őket. Ilyen volt például a Hárman a szekrény tetején vagy a Szamóca lányok.
Aztán-bár ezt eléggé klisésnek fogjátok tartani- az egyik lány az osztályunkban elkezdte olvasni a Szent Johanna gimit. Folyton csak dicsérte és dicsérte, lassan egyre több barátom elkezdte és ők is ódákat zengtek róla. Úgy döntöttem megkérem anyát, hogy vegyük meg. Elmentünk a könyvesboltba és meg is lett az első regényem, amit én magam kértem. Már a borítója megfogott. Van valami varázslatos a régi könyvek kopottas borítójában és a megsárgult lapjaiban, de annak a könyvnek a borítójához hasonlót addig nem nagyon láttam. Hülyén hangozhat, de tényleg nem tudtam a korosztályomnak szóló modernebb könyvekről.
Amint hazaértünk rögtön el is kezdtem olvasni és már az magával ragadott, hogy nem kell minden mondatot háromszor elolvasnom, hogy megértsem a régiesebb szavakat, kifejezéseket. Ugyanis nem voltak benne. Nem olvashattam sajnos sokáig, mert szinte rögtön mennem kellett lovagolni. Nos, máskor nem kellett kétszer mondani, ha anyu azt mondta mehetek aznap a lovakhoz, már készen is álltam, de most egyenesen nehezemre esett otthagyni legújabb szerzeményemet. Ezek után egyre csak jöttek ki Leiner Laura könyvei és mire a hatodik részhez értem, a korosztályomhoz hűen, szerelmes voltam Cortezbe, én akartam lenni Reni és abba a bizonyos 11. B osztályba akartam járni. Mire vége lett az SzJG-nek már komolyan azt vallottam, hogy imádok olvasni, azonban nem tudtam, hogy ezek után melyik könyvhöz nyúljak.

Azért ne aggódjatok, könnyen megoldódott a problémám, hiszen valakitől hallottam a Vörös pöttyös könyvekről. Innentől pedig a lehetőségek tárháza nyílt meg előttem. 
Egyre többet olvastam és persze egyre jobban szerettem olvasni. Azt azért nem engedhettem meg magamnak, hogy mindet megvegyem, de annak is van egy hangulata, amikor a könyvtárban vadászol a neked szimpatikus kötetekre. Azonban, mégis. A legjobb az, ha a saját könyvedet olvashatod. Így lett belőlem egy vérbeli könyvmoly, és mindezt Leiner Laurának és sajátos humorának köszönhetem. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése